Είναι γνωστό πως η βλακεία έχει άκρως διαβρωτικό χαρακτήρα.
Θα τολμούσα,μάλιστα, να της προσδώσω έναν επιδημιολογικό χαρακτηρισμό:
Η βλακεία είναι ιός.
Δεν κάνει διακρίσεις. Δε χτυπάει μόνο τους έξυπνους ή μόνο τους χαζούς.
Δεν προτιμά τους πλούσιους από τους φτωχούς.
Ενίοτε είναι αθεράπευτη.
Κι αν έχει έναν τρόπο αντιμετώπισης,αυτός είναι κυρίως προληπτικός.
Κυκλοφορεί ένα εμβόλιο.
"Κριτική σκέψη" το λένε.
Είναι αυτό το γενικόλογο πράμα που έμαθες να χρησιμοποιείς ως επιχείρημα υπέρ της ανθρωπιστικής Παιδείας,όταν έμαθες να παπαγαλίζεις θέματα εκθέσεων στην Γ' Λυκείου.
"Η ανάπτυξη κριτικής σκέψης είναι απαραίτητη προϋπόθεση για μια κοινωνία που δε θα ετεροκαθορίζεται και δεν θα υποκινείται από κανένα αλλότριο και υποχθόνιο συμφέρον", έλεγε το ποιηματάκι.
Βέβαια, κι εσύ ,όπως και οι περισσότεροι, δεν μπήκες στη διαδικασία να κατανοήσεις την ουσία της παραπάνω φράσης, καθώς το σημαντικό ήταν να το παπαγαλίσεις και όχι να το μάθεις.
Απ' την άλλη, μην αντιλαμβανόμενος την αξία αυτής της πρότασης επιβεβαίωνες τον κανόνα πως η υπάρχουσα παρεχόμενη Παιδεία δεν αναπτύσσει την κριτική σκέψη.
Όταν λοιπόν δεν έχεις μάθει να σκέφτεσαι και να κρίνεις ,να φιλτράρεις δηλαδή επαρκώς τις πληροφορίες που δέχεσαι, είναι νομοτελειακό να υποπέσεις σε λογικά σφάλματα/άλματα.
Επομένως, όταν κάποιος σου πει:
"Γιατί δεν βγαίνουν οι Αριστεροί να διαδηλώσουν τώρα που σκοτώθηκαν δύο αστυνομικοί" ,
το φτωχό -από λογική συνάφεια- μυαλό σου, θα σε οδηγήσει στο συμπέρασμα πως ο παραπάνω προβληματισμός είναι σωστός.
Δε θα αναρωτηθείς ποτέ γιατί να πρέπει οι Αριστεροί να διαδηλώσουν για κάτι τέτοιο.
Επίσης, δε θα σκεφτείς "μα καλά, η δουλειά των αστυνομικών αυτή δεν είναι;να πιάνουν τους κλέφτες και τους εγκληματίες;"
Όπως ,επίσης, δε θα σου περάσει από το μυαλό πως οι αστυνομικοί έχουν πλήρη συναίσθηση της επικινδυνότητας του επαγγέλματος που κάνουν.
Εννοείται ,δε, πως σου είναι αδύνατο να σκεφτείς: "Μα,καλά, γιατί είχαν τόσο φτωχό εξοπλισμό;Γιατί πήγαν σαν πρόβατα στη σφαγή; Γιατί δεν είχαν εκπαιδευτεί καλύτερα; Γιατί δεν υπήρξε καλύτερη οργάνωση;"
Αντίθετα, ως αυθεντικός ηλίθιος που είσαι , θα πεις "Σωστά. Γιατί να μη βγουν οι Αριστεροί να διαδηλώσουν τώρα; "
Στη συνέχεια του άλογου παραληρήματός σου, θα συμφωνήσεις και με την επόμενη πρόταση:
"Για το Γρηγορόπουλο κάψανε όλη την Αθήνα τα κωλόπαιδα.Για τους αστυνομικούς που παίρνουν 800€ και παίζουν κάθε μέρα κορώνα-γράμματα τη ζωή τους ,δεν κάνουν τίποτα!"
Η μαλακία που έχει ριζώσει φασιστικά στον εγκέφαλό σου δε θα σου επιτρέψει ποτέ να σκεφτείς: "Μα,καλά, ο Γρηγορόπουλος δεν ήταν ένα άοπλο δεκαπεντάχρονο αγόρι που σκοτώθηκε εν ψυχρώ από χέρι αστυνομικού; Κράταγε ο Γρηγορόπουλος πιστόλι; Ήταν δουλειά του Γρηγορόπουλου να προστατεύει την κοινωνία και την έννομη τάξη;"
Πόσω μάλλον να σκεφτείς:
"Παίζει ρόλο πόσα Ευρώ παίρνει κανείς όταν σκοτώνεται; Δηλαδή, αν σκοτωθεί κάποιος που παίρνει πολλά Ευρώ, τότε ο θάνατός του γίνεται πιο δίκαιος; Δηλαδή,όσο περισσότερα Ευρώ παίρνεις, τόσο πιο πολύ αξίζει να ρισκάρεις τη ζωή σου; Μα,καλά, δεν είναι ιεροσυλία για τους πεθαμένους αυτό;Δεν είναι βλασφημία; "
Και επειδή, όπως είπα στην αρχή, η βλακεία είναι μεταδοτική, έχει φροντίσει να μεταδοθεί σε όλες τις βαθμίδες της υπό-διάλυση κοινωνίας.
Γι' αυτό, όσο και να περάσουν τα χρόνια, εσύ θα ακούς ξανά και ξανά όλους αυτούς τους δημοσιογραφίσκους, τα εθνίκια και τα φιλαράκια σου στην καφετέρια που δε γουστάρουν τους λέτσους τους Αριστερούς, να σου λένε πάλι τα ίδια. Και θα στα λένε αυτά, όχι γιατί θα γουστάρουν τους αστυνομικούς, αλλά επειδή-αντίθετα- θα εκμεταλλεύονται το θάνατό τους για να κατηγορήσουν αυτό που ποτέ τους δε θα μπορέσουν και δε θα καταφέρουν να είναι: Αριστεροί και λέφτεροι.
Κι εσύ πάλι θα συμφωνείς.
Γιατί είσαι βλαξ.
Και γιατί η βλακεία είναι ανίκητη.
"Ποτέ μην τα βάζεις με έναν ηλίθιο: θα σε ρίξει στο επίπεδό του και θα σε νικήσει λόγω εμπειρίας"
Γνωμικό
Υ.Γ. : Όταν η θλίψη είναι πολλή και το άδικο μεγάλο, καλύτερα να μη λέμε πολλά και να βγάζουμε τον σκασμό σε ένδειξη σεβασμού προς αυτούς που "έφυγαν". Πότε θα το μάθετε αυτό στην -κατ'όνομα- δημοσιογραφία; Για τους λοιπούς κάφρους δεν τρέφω αυταπάτες:δεν θα το μάθετε ποτέ γιατί ποτέ δε θα σεβαστείτε τίποτα ανθρώπινο.
Και ο Ντοστογιέφσκι πάντα επίκαιρος...
Ο ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ ΕΙΠΕ "Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΣΤΟΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΘΡΩΠΟ ΕΙΝΑΙ Η ΒΛΑΚΕΙΑ.ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΘΕΡΑΠΕΥΕΤΑΙ"
Γάμησες. Προσυπογράφω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν νομίζω ότι τα 800 ευρώ αναφέρονται ως σημείο απόδοσης δικαιοσύνης. Προφανώς επισημαίνεται ως σημείο αναγκαιότητας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι θέλω να πω...
Είναι αλλιώς να σου πούνε "Θα κάνεις μια δουλειά πολύ επικίνδυνη και θα παίρνεις 5000 ευρώ το μήνα. Υπάρχει όμως και μια εντελώς ανώδυνη που θα παίρνεις 1500"...
Εάν επιλέξεις την επικίνδυνη και σκοτωθείς, δεν έχει μικρότερη αξία η ζωή σου, αλλά θα είναι ΚΑΙ αποτέλεσμα της ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΟΥ.
Όμως τώρα πια, για 800 ευρώ κάνεις τα πάντα....
Και αυτό είναι ΑΔΙΚΟ!
Σε αυτό τη διαστάση πιστεύω ότι αναφέρονται όσοι σχολιάζουν το μισθό τους...
@Yiannis
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είναι να το δεχτώ αυτό, θα πρέπει να κάνουμε αναφορά και στους οικοδόμους,τους ναυτεργάτες, τους εναεριστές και τόσους άλλους που ρισκάρουν τη ζωή τους καθημερινά, ακόμα περισσότερο κι από τους μπάτσους. Σε αυτή τη βάση ναι.
Αλλά και πάλι: ο οικοδόμος δεν σκοτώνει κάποιον, ο οικοδόμος δεν οπλοφορεί, ο οικοδόμος δεν πουλάει νταβατζικίκια, γιατί ο οικοδόμος δεν έχει κάνει κατάχρηση της εξουσίας του.
Επομένως, και πάλι, θεωρώ πως σε συνδυασμό με το ηθικό δίλημμα(της πιθανότητας να ταχθείς ενάντια στον δίκαια εξεγερμένο/διαμαρτυρόμενο πολίτη), το μικρό εισόδημα θα έπρεπε να αποτελεί ένα ΕΠΙΠΛΕΟΝ κίνητρο αποτροπής της επιλογής να ακολουθήσεις το επάγγελμα του αστυνομικού.
Όπως και να'χει: δύσκολες και επικίνδυνες δουλειές υπάρχουν πολλές. Δεν είδα ,όμως, να γίνεται πρώτο θέμα ο θάνατος ενός εργάτη σε εργατικό ατύχημα. και αυτό ΔΕΝ είναι δίκαιο.
Όχι πως δεν έπρεπε να γίνει πρώτη είδηση η δολοφονία, αλλά απλά θεωρώ πως θα 'πρεπε αυτά τα περιστατικά να αντιμετωπίζονται ως ισότιμης σοβαρότητας.
Νομίζω με καταλαβαίνεις... ;)